Thoughts on Ruth

生活の中で 自分の節目になるような人との大切な出会いがあるとすれば 夫にとっては このバーンズ夫妻との出会いが まさにそうだと思います。  結婚後に知り合う事になった私にとっても Ruthは憧れの女性です。  


昨年倒れられ、ケアセンターで小康状態を保ちつつ1年余り。  昨日、訃報がありました。  苦しむことなく穏やかな眠るような最期だったと聞いて安堵しました。  93歳の素晴らしい人生を全うされたと思います。  沢山の貴重な想い出を有難う。  ゆっくりお休みくださいね。  


今年、6月にオハイオまでお見舞いに行って3日ほどでしたが 昼に夕にとお話できたこと感謝です。(6月19,20日記)画像は76歳のころのRuthです。


チャーミングで 家の中もピカピカ、 お料理も上手。  肌が余り美しいので 「化粧品は何使ってるの?」と聞いたら くるっと いたずらっぽい目をして 「ジョンソンベビーオイルよ!」 鏡台を見たら 本当にそうでした。  倒れる少し前まで 病院で患者さんの話し相手や車椅子を押したりのボランティアをされていました。


Ruth への言葉 (左画像は86歳のころ、可愛い洋服)

We thank you so much for sharing a part of your life with all of us.  We are all honored for having been acquainted with you and for having received your deep affection.


You had a marvelous sense of humor, were insightful and added irreplaceable richness in our lives.  You had retained a child like quality in your ability to view and enjoy the world and delight in its wonders. We can easily recall your twinkling eyes. You were really not only a graceful but also jaunty soul


We shall treasure fond memories shared with you for many years to come. May Ruth rest in peace.